marți, 11 octombrie 2011

Dragostea si Bunurile ei

In cea de-antaia Epistola catre Corintieni a Sf. Apostol Pavel,a capitolului 13 din Noului Testament, ne este adus la cunostinta ce este Dragostea.

-1) De as grai in limbile oamenilor si in ale ingerilor, iar DRAGOSTE nu am, facutu-m-am arama sunatoare si chimval rasunator;
-2) Si de as avea darul proorociei si toate tainele le-as cunoaste, si orice stiinta, si de-as avea atata credinta incat sa mut muntii, iar DRAGOSTE nu am, nimic nu sunt;
-3) Si de as imparti toata avutia mea si de as da trupul meu ca sa fie ars, iar DRAGOSTE nu am nimic nu-mi folsoeste;
-4) Dragostea indelung rabda, dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste,nu se lauda, nu se trufeste;
-5) Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale ,nu se aprinde de manie nu gandeste raul;
-6) Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar;
-7) Toate le sufera, toate le crede, toate le nedajduieste, toate le rabda;
-8) Dragostea nu cade nicioadata. Cat despre proorocii-se vor desfiinta, darul limbilor va inceta,stiinta se va sfarsi;
-9) Pentru ca in parte cunoaste, si in parte proorocim;
-10) Dar cand va veni ceea ce e sesavarsit , atunci ceea ce este in parte se va desavarsi;
-11) Cand eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, judecam ca un copil, dar cand m-am facut mare, am lepadat cele ale copilului;
-12) Caci vedem acum ca prin oglinda, in ghicitura, iar atunci , fata catre fata, acum cunosc in parte , dar atunci voi cunoaste pe deprin, precum am cunoscut si eu.

Si acum raman acestea trei : credinta, nadejdea si DRAGOSTEA. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu